czwartek, 6 maja 2021

17. Q&A - odpowiedzi

Hej. Nie przedłużając, odpowiadam na Wasze pytania 😉


1. Nawet już nie pamiętam... Jako siedmiolatka strasznie chciałam być blogerką, więc dwa razy starsza koleżanka założyła mi fotobloga o koniach, gdzie wstawiałam obrazki z internetu (wtedy zero pojęcia o prawach autorskich 😂). Później to już jakoś poszło, nie pamiętam nawet roku bez jakiegokolwiek bloga.

2 i 3. Właściwie to pochłaniam WSZYSTKO. Przekonałam się też do fantastyki, której nienawidziłam w dzieciństwie. Czytam historyczne, obyczajówki, fantasy i literaturę dziecięcą (przy dwóch młodszych siostrach to mus 😂 Zwłaszcza Holly Webb seria "Zaopiekuj się mną") Moimi ulubionymi pisarkami są: Lucy Maud Montgomery ("Ania z Zielonego Wzgórza", "Emilka z Księżycowego Nowiu"), Frances Hodgson Burnett ("Tajemniczy ogród", "Mała księżniczka"), Erin Hunter (kilka autorek pod jednym pseudonimem; "Wojownicy"), Pia Hagmar (cudowna seria "Klara" o koniach), Maria Kruger ("Godzina pąsowej róży") i Barbara Wood ("Szamanka z nawiedzonego kanionu"). Z mężczyzn C. S. Lewis ("Opowieści z Narnii"). Nie stronię też od Trylogii Sienkiewicza (a będąc dzieckiem uwielbiałam "W pustyni i w puszy") i książek o Drugiej Wojnie Światowej. Ostatnio pochłonęły mnie powieści o piratach, jako, że jestem wielką fanką Jacka Sparrowa. Tytuły w nawiasach to moje ulubione książki/serie.

4. "Na poważnie" opowiadania piszę od czwartej klasy szkoły podstawowej, a więc... (chwila, liczę xD)... Jakieś 8 lat. Duży progres nastąpił w gimnazjum, jeszcze zanim odkryłam Wattpada.

5. Jeżdżę, niestety bardzo nieregularnie. Figurki częściowo zastępują mi jazdę konną.

6. Mam mnóstwo zwierzaków! Trzy psy: owczarek kaukaski Simba, moja duma, 140 kg wagi, Luśka, mieszaniec czegoś podobnego do wilczarza irlandzkiego, tylko, że niższa i nasz nowy nabytek - Tośka (aka Ziabubu) szczenię pekińczyka. Do tego dwie kotki (czarna Lady i łaciata Łatka), trochę kur, kaczki, gęsi, kiedyś hodowałam szczurki i kozę, ale mi zdechły ;-; Mamy w planach jeszcze papugi i króliki, a ja - osiołka i konia (najlepiej haflingera, bo strasznie niska jestem, a nie lubię hucułów i koników polskich) 😜



1. Bardzo lubię filmy! "Piraci z Karaibów", "Król Lew", "Piotruś Pan (2003)", "Harry Potter", "Tajemnica Rajskiego Wzgórza", "Kroniki Spiderwick", "Ratatuj", "Noc w muzeum", "Starsza pani musi zniknąć", "Kubuś Puchatek", wszelkiego rodzaju filmy o zwierzątkach i koniach, jak "Hotel dla psów", "Buddy", "Flicka", "Wicher". Oglądam też komedie z Adamem Sandlerem i/lub Jennifer Aniston ("Żona na niby", "Millerowie"). Kocham wszystkie bajki Disney'a i horrory ("Inni") - dla większości to dziwne połączenie 😂 Wymieniłam chyba wszystkie ulubione xD

2. Rock, pop - rock, metal, emocore, metal symfoniczny, ... Czasami nightcore i rap (Verba "Młode Wilki"). O moich ulubionych zespołach możecie poczytać w zakładce "O autorce", ale w skróci powiem, że moje ulubione zespoły to Black Veil Brides, Tokio Hotel, The Rasmus, Palaye Royale, Nickelback, Apocalyptica, Perfect, Budka Suflera... Mnóstwo tego. Ogólnie jestem typem "emo - gotha" 😂 Nie lubię disco polo. No, może poza Boys i Weekend.

3. Marzę o zwiedzeniu Włoch (zwłaszcza pod kątem kulinarnym, bo jestem żarłokiem, hehe), Grecji, Francji i Hiszpanii. I... Uwaga, uwaga... Karaibów! (Piraci szkodzą mi na mózg, hehe).

4. Angielski, bo jest najbardziej przydatny we wszystkich krajach. Niestety, nie mam drygu do tego języka. Nawet go nie lubię. Ale uwielbiam język niemiecki i chciałabym się w nim dalej rozwijać (efekt przedawkowania Tokio Hotel w wieku czterech lat 😂). Trochę umiem po ukraińsku, zaczęłam się w domu uczyć rosyjskiego (już potrafię czytać! 😆), po hiszpańsku coś tam rozumiem, a w planach mam włoski i szwedzki.

5. Niestety nie mam tatuaży, ale bardzo chcę sobie zrobić chociaż jeden.

6. Nie przepadam, wolę filmy... Za dużo życia zajmują, a i tak nie mogę się powstrzymać od oglądania telenowel ("Zbuntowany Anioł", "Kotka", "Serce Clarity", "Esmeralda"). Z sentymentu "M jak miłość". Z netflixowych "Ania nie Anna" i mam zamiar zacząć "Once upon a time". Obecnie z animowanych to "Mustang: Duch Wolności" i ciekawsze odcinki "Miraculum".

7. Spaghetti. Zdecydowanie wszystkie włoskie dania (z wyjątkiem owoców morza, bo ich nienawidzę). Oprócz tego kasza manna z kakaem, truskawki ze śmietaną, Crunchipsy kebabowe (oke, to nie danie), zupa pomidorowa z ryżem, zalewajka, kotlet z piersi kurczaka z pieczarkami i serem, ziemniaki z ogniska, kiełbasa z cebulą, naleśniki z serem, rodzynkami, śmietaną i syropem klonowym, pierogi z jagodami, pierogi z farszem i Maggi... Dobra, nie przynudzam dalej 😂 I w sumie wszystko, co przygotują mi rodzice. Są świetnymi kucharzami, a ja uczę się od nich; często sama gotuję.

8. Łatwiej zapytać, czy jakiejś nie przeczytałam 😂 A było ich dwie: "Bajki robotów" (nienawidzę) i... "Krzyżacy"! Wtedy nie byłam jeszcze tak zafascynowana historią i nie mogłam przez to przebrnąć, a była to bodajże szósta klasa podstawówki. I tak później przeczytałam xd

9. Moje ulubione zwierzę to koń. Lubię też osiołki, psy, koty i szczurki.

10. Lubię pieseły xD Najbardziej pekińczyki, owczarki kaukaskie, staroangielskie i niemieckie, mastify tybetańskie, wyżły weimarskie, te brązowo - białe wyżły (niestety nazwy nie pamiętam, podobne do koni appaloossa), charty afgańskie, wilczarze irlandzkie, jack russel teriery, dalmatyńczyki, corgi... W sumie nie ma psów, których nie lubię 😂

Edit: Przepraszam najmocniej, blogger nie dodał mi wczoraj zaktualizowanej wersji posta. Zamiast tego, opublikował nieskończoną jeszcze wersję roboczą... Tutaj ciąg dalszy:


1. Czasami zdarza mi się zrobić jakieś akcesoria. Marzy mi się przemalować model, ale nie mam odwagi. Jestem z tych, co to ręki do plastyki raczej nie mają. Prostej kreski na kartce nie narysuję...

2. O kurczę, chyba mój własny (udany xD) custom tego kucyka islandzkiego:

(źródło: ceneo.pl)

Na tego kucyka (Star z serii "Klara") :

(źródło: taniaksiazka.pl)

Tylko chrapy dałabym lekko różowe, bo z takimi zawsze go sobie wyobrażałam. Już nawet Klarę do mojego przyszłego Stara mam upatrzoną. Prawda, że cudny? 😍

3. Najbardziej lubię stare Schleichy.

Oke, to chyba wszystko. Dziękuję za uwagę. I za pytania też.

Pozdrawiam,
Riley

4 komentarze:

  1. Aaa, uwielbiam "Wojowników"! :D Doczytałam jak na razie do 5. tomu z "Nowej przepowiedni", 6. części nie ma w bibliotece :c.
    Bardzo fajny post :D.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też uwielbiam serie "Klara" o koniach. Dostałam od wuja tylko szkoda że 2 ostatnie tomy a nie pierwsze x). Bardzo mnie wciągnęło uważam że to powinna być lektura XD. I chodź naprawd3 nie jestem molem książkowym tak tą serię bardzo chętnie przeczytała był całą. Życzę powodzenia z customem, i to tak szczerze nie jest aż tak strasznie trudne. Nie wiem czy znaczy Ulę z kanału na YouTube Koniki Ursza, jeśli nie to bardzo polecam jest cała pleilista o jak pomalować takiego konika. Mi mój pierwszy nie wyszedł źle ja się nie chcę reklamować ale zdjęcie jest na stronię z customami na moim blogu. Bardzo fajny post :D.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja potrafię czytać po trzy tomy w ciągu nocy ^. ^ Uwierz mi, pierwsze tomy są najlepsze, później już trochę schodzi na psy.
      Pozdrawiam,
      Riley

      Usuń

Każdy komentarz (nawet niezbyt pozytywny) zachęca mnie do dalszego pisania. Za każdy serdecznie dziękuję! :)